Marketing tools — 17 september 2012
Verwacht – Nieuwe cashflow voor LinkedIn community managers via nieuw advertentienetwerk

 

Een dienst die managers van netwerken op LinkedIn en andere fora een mogelijkheid biedt om hun netwerk te gelde te maken.Een jaartje geleden kwam ik iemand tegen die vol trots aan mij vertelde dat hij meerdere LinkedIn netwerken onder zijn hoede had en dat hier een grote schare actieve gebruikers op zaten. Aangezien hi
j bij mij kwam om de sales van zijn nieuwe product te bespreken kon ik het niet laten om te vragen naar zijn conversie op de 1 a 2 uur per dag die hij in dit netwerk stak. Het antwoord laat zich raden. Niets.

Nu ben ik hartstikke voor het verspreiden van kennis op fora en netwerken. Net als deze online magazine, kan je dergelijke activiteiten scharen onder het delen van kennis aan collega’s, marketing of het scherp houden van je eigen vakmanschap. Maar verwacht niet dat zulke activiteiten je -vanzelf – op korte termijn erg veel sales zullen opleveren.

Recent hebben een aantal investeerders in de VS veel geld gestoken in het opzetten van een advertentie netwerk voor community managers (vraag: bestaat er niet al zoiets in Nederland? Ik kon het niet zo snel vinden).  Linqia heet het ‘pay-for-performance netwerk voor adverteerders en het werkt als volgt.

Als een adverteerder een bepaalde community of  groep wil benaderen dan kunnen zij een pitch schrijven, artikelen of filmpjes uploaden bij Linqia. Community managers van LinkedIn groepen, fora, etc, kunnen er dan voor kiezen om deze content op hun forum te pluggen. Typisch zo’n idee waarvan ik denk “Why didn’t I think of that?”.

Het succes van zo’n netwerk zal overigens in hoge mate afhangen van de mate waarin het Linqia zal lukken om een andere groep adverteerders aan te boren dan degenen die nu ons anno 2012 nog steeds bestoken met banners. Goede community managers zullen kwaliteitscontent eisen. Zij hebben met zorg en vakmanschap een netwerk opgezet en zullen dit niet zomaar openstellen voor elk pushy salesbericht. Linqia doet er goed aan om adverteerders dus op te leiden in het schrijven van aantrekkelijke content want dat blijft toch de succesfactor van traffic generatie op het internet.

Related Articles

Share

About Author

Job raakt enthousiast van nieuwe manieren om slimmer en sneller te ondernemen. Hij zoekt continu nieuwe venturehacks en deelt ze hier. Job ten Bosch heeft een achtergrond in innovatie management en bedrijfswaarderingen. Als venture developer ontwerpt en ontwikkelt hij nieuwe ondernemingen voor eigen rekening of op resultaatsbasis voor opdrachtgevers.

(0) Readers Comments

Comments are closed.