Door ‘bannerblindness’ richten adverteerders zich steeds meer op contentmarketeting. Hier is een netwerk dat content van adverteerders aanbiedt aan publishers die daaraan een paar centjes kunnen verdienen (per click uiteraard).
Eerder schreef ik over het verwachte advertentie netwerk voor community managers Linqia. Één van de cruciale succesfactoren daarvoor zal goede content zijn. Een voorbeeld van een advertentienetwerk dat dit al succesvol doet buiten de fora’s en linkedin groepen is Outdare.
Het werkt redelijk simpel. Wil je bezoekers aantrekken naar de site dan post je jouw artikel op Outdare en geef je aan wat je per click zou willen betalen. Het netwerk van publishers met een Outdare widget op hun site kan jouw artikel plaatsen en betaald krijgen per click. Zo simpel is het. Het onderstaande filmpje legt het nog even voor je uit.
Het probleem van dit soort netwerken is dat ze nogal op Engelstalige content gericht zijn, maar als je een Engelstalig info product hebt ontwikkeld of een schaalbare tool dan hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn. Voor Nederlandstalige services is dat natuurlijk wel een issue omdat je met dit soort netwerken veelal de verkeerde traffic aan het aantrekken bent. In zo’n geval is en paar cent per lezer al een paar cent teveel.