Marketing tools Opstarten — 19 september 2012
Succesvol een product vermarkten in een verzadigde markt

Hewley is een shampoo en een conditioner voor mannen en vrouwen om dun en levenloos haar tegen te gaan. Toen ik het las dacht ik, “ja hoor, hoe kan je als éénmanszaak concurreren in een markt die gedomineerd wordt door giganten met mega-marketing budgetten. Maar Daniel Bradley verdient er toch tussen de 2,500 en 5,000 dollar per maand mee. Hoe deed hij dit?

Daniel deed een literatuur onderzoek naar stoffen die de bloed toevoer naar de hoofdhuid deden verbeteren. Daar ontdekte hij een aantal stoffen die niet alleen nuttig waren tegen futloos haar, maar ook goed waren tegen haaruitval. Hij ontdekte een niche! Eerdere ideeën bleken teveel concurrentie te hebben of te weinig vraag, maar dit was een niche die groot genoeg was om iets mee te doen.

Daniel had overigens veel tijd en geld verspild aan slechte website ontwerpers. Hoewel, slecht… ze maakten mooie sites, maar een mooie website is niet perse een site die veel conversie oplevert. Het helpt om eens met een conversie expert rond de tafel te zitten en hem te vragen om een schets met jouw te maken in zoiets als Balsamiq of Keynotopia. Je hebt dan een opzet die zal leiden tot meer sales. Laat daarna je designer helemaal los gaan (binnen het gebied van de conversie expert).

Slimme online marketing

Voor Daniel is marketing enorm belangrijk, maar hij heeft geen groot budget dus moest hij slim zijn. Via SocialOomph en een aantal andere bedrijven kon hij voor ongeveer 50 dollar per maand continu mensen benaderen om via Twitter zijn bedrijf te volgen. In één maand ging hij van 10 naar 1,400 volgers en nu is het één van de belangrijkste bezoekersbron voor zijn website. Via eLance huurde hij een marketeer in die de folder voor hem maakte en schreef.

Fabrikant vinden

Toen hij het idee had veranderde Daniel in een soort van dectective. Via Google zocht hij naar de leveranciers van zijn concurrenten. Tegelijkertijd vroeg hij aan elke fabrikant naar mogelijke concurrenten voor zijn product. Op die manier kreeg hij razendsnel te markt in beeld en vond hij enorm veel fabrikanten.

Begin vandaag nog!

Daniels advies voor anderen? Commit jezelf aan het lanceren van jouw idee en doe dit zo snel mogelijk! De tijd gaat lekker door en meestal in de verkeerde richting. Gooi de website in de lucht, vertel iedereen dat je dit aan het doen bent en ga ervoor.

 

Related Articles

Share

About Author

Job raakt enthousiast van nieuwe manieren om slimmer en sneller te ondernemen. Hij zoekt continu nieuwe venturehacks en deelt ze hier. Job ten Bosch heeft een achtergrond in innovatie management en bedrijfswaarderingen. Als venture developer ontwerpt en ontwikkelt hij nieuwe ondernemingen voor eigen rekening of op resultaatsbasis voor opdrachtgevers.

(0) Readers Comments

Geef een reactie