Een groep ontwerpers wist met hun talent de slachtoffers van de overstromingen in de VS te helpen. Leer van deze non-business mensen, hoe ze hun succesvolle business hebben opgezet.
Nashville Flood Tees heet de organisatie en ze maakt – zoals de naam doen vermoeden – Tshirts om geld op te halen voor de mensen die getroffen zijn door de overstromingen in de VS. Het was het geestekind van Susannah Parrish. Zij had twee ontwerpen op Facebook geplaatst om geld op te halen voor het goede doel waarna de aandacht voor haar -bescheiden- project explodeerde. Het werd duidelijk dat dit geen zolderkamer operatie meer kon blijven.
Ze haalde een collega erbij en opende met Shopify een online shop. Via drukker lieten ze de shirts bedrukken en BAM! 800 shirts verkocht in het eerste uur dat de winkel live was! Ze hebben meer dan 200.000 dollar opgehaald. En dat voor een website en ontwerp dat maar in een paar dagen is opgezet!
In het proces was hun grootste fout de afhandeling van de orders. Omdat ze wilde besparen op kosten hadden ze niet in het begin gewerkt met een professionele afhandelaar van dergelijke orders, maar deden ze het allemaal zelf. Dit kostte teveel tijd en die tijd hadden ze beter kunnen besteden aan marketing van het project (en hun eigen bedrijf aangezien al het geld naar het goede doel gaat).
Ze zetten het nu door via MyShirtHelps.com. Ik ben benieuwd of ze het model verder brengen.