Comfortabele zooltjes voor in je snowboard schoen. De bedenker verdiend er zo’n 2000,- euro per maand mee naast zijn werk.
Het bedrijfje Shredsoles is opgericht door een jongen die al meer dan 15 jaar snowboarde en eigenlijk al een tijd op zoek was naar een prestatie zool. Ééntje die een tijd meegaat en om kan gaan met de zware eisen die aan een zool gesteld worden tijdens het snowboarden.
Testen
Nate Musson maakte zelf verschillende ontwerpen en testte deze uitvoerig. Elke keer werd het beter.
Educatie
Naast zelfeducatie ging Nate ook in de leer bij een professionele schoenmaker waar hij een paar klasjes bij volgde. Hij had nog geen patent rond die tijd, dus hij moest wat vaag blijven in de redenen waarom hij die klassen volgde.
Doorzetten
Ondanks het verspillen van 600 dollar aan een merkenrechten advocaat – die hem vertelde dat zijn merk ‘Shred Soles” niet als merk te deponeren was – heeft hij toch doorgezet. En het zelf gedaan.
Doen wat moet, en de rest even laten
Nate heeft in zijn start veel te veel tijd en geld besteedt aan zaken die er -toen- niet toe deden. Zaken zoals een shopping site, een speciaal telefoonnummer, een podcasting account en zakenkaartjes. Zijn les is, richt je op wat er belangrijk is NU en doe dat dan ook NU. De rest kan wel even wachten. De kans bestaat dat alles veranderd en dat je veel tijd hebt besteed aan zaken die er uiteindelijk niet toe doen.
Producent vinden
Nate heeft meer dan 30 fabrikanten gebeld voordat hij de juiste click had. Makkelijk was het niet. Vooral omdat veel van hen zeiden dat wat hij wilde onmogelijk was. Hij gebruikte hier overigens vooral Google voor, daarna hing hij continu aan de telefoon of gebruikte hij email.