Opstarten Product ontwikkeling — 28 augustus 2012
Je productidee naar de markt in drie maanden

Vincent Ko verdiend tussen de 2500,- per maand via een combi tussen een portefeuille en een iPhone houder naast zijn werk. 

De iFlip is een niche product dat ik persoonlijk er niet uit vind zien, maar waar deze Vincent wel een aardig boterham mee verdiend naast zijn werk. Hij deed dit binnen drie maanden. Daarom is het de moeite waard om deze casus te ontdekken.

Vincent ergerde zich aan die bobbel in zijn broek – no pun intended- die werd veroorzaakt door zijn iPhone. Hij bedacht zich dat hij eigenlijk alleen zijn ID, pinpas, een briefje van 20 en zijn iPhone nodig had om de dag mee door te komen als hij op pad was. Dat was het moment dat hij de iFlip bedacht. Tenminste, hij wilde zoiets hebben, maar kon het niet vinden. Het enige wat hij kon vinden was een soort ‘add-on’ bij een vrouwentas. Tja, dacht hij. Dat is niets voor mij. Dus ging hij het zelf maar op de markt brengen.

Ondernemersles: Ga uit van de behoefte

Vincent promote zijn product eerst in iPhone shops online, maar daar kwam hij snle van terug. Hij bedacht dat zijn doelgroep misschien niet de standaard iPhone gebruiker was, maar juist iemand die op zoek was naar een portefeuille. Door slim en veel te testen met zoekwoorden in zijn advertenties wist hij snel impact te maken.

Producent vinden

Vincent vond zijn producent op Alibaba. Dit is één van de beste sites voor het vinden van producenten in Azië. Hij zocht een producent die iets maakte dat ze vergelijkbaar mogelijk was met wat hij wilde laten maken. Daarna liet hij het aanpassen naar zijn specificaties. Hij had eerder al slechte ervaringen met het maken van een product vanaf de grond af. Nu had hij het slimmer aangepakt door iets te maken dat leek op iets dat de fabrikant al maakte.

Marketing

Vincent kocht een template voor zijn website en pastte deze aan in Dreamweaver. Marketing deed hij in het begin niet zelf, hiervoor had hij hulp via oDesk ingehuurd. Deze twee SEO experts hielpen hem de site op niveau in de Google rankings te krijgen.

Een grote marketing klapper maakte hij toen hij een video plaatste van zijn product op zijn site. Dit vergrootte zijn omzet met 25%. Volgens Vincent willen klanten het product in actie zien zodat ze het beter begrijpen voordat ze het kopen.

 

Related Articles

Share

About Author

Job raakt enthousiast van nieuwe manieren om slimmer en sneller te ondernemen. Hij zoekt continu nieuwe venturehacks en deelt ze hier. Job ten Bosch heeft een achtergrond in innovatie management en bedrijfswaarderingen. Als venture developer ontwerpt en ontwikkelt hij nieuwe ondernemingen voor eigen rekening of op resultaatsbasis voor opdrachtgevers.

(0) Readers Comments

Geef een reactie