Marketing tools Opstarten Versnellen — 10 juni 2012
Hoe drijf je zoveel mogelijk bezoekers naar je digitale product en verdien je hier geld aan?
Eerder schreven we over hoe je geld kan verdienen met digitale informatie producten. Wil je geld verdienen aan digitale informatie producten dan moet je -naast een goed product – een expert zijn in het aantrekken van klanten naar je site.
Ervaringen in online promotie
- Kijk uit voor het inkopen van of het meeliften op grote mailinglijsten waar mensen geen commitment mee hebben. De conversie op dit soort spam is extreem laag. Zorg dat je weet hoe de lijst is verzameld. Zijn het loyale geïnteresseerde lezers, dan is het de moeite waard. Is het verzamelen van namen en gegevens via één of andere enquête gegaan? Maak dan dat je wegkomt.
- Kijk uit met fysiek-naar-online trajecten. Het gebruik van fysieke mailings om mensen naar een website te krijgen kan effectief zijn als je marge op je product aantrekkelijk is, of de lifetime value van een klant aanzienlijk is. Maar voor digitale informatie producten is de drempel van fysiek naar online te groot om een goed rendement op een campagne op te leveren.
- Zog dat je genereus bent naar marketingpartners die hun werk goed doen. Vooral als ze volledig op resultaatsbasis werken.
- Als je ‘traffic’ koopt, moet je bereid zijn om quitte te draaien op je eerste product. Zorg daarom dat je vervolg producten heb om daarna geld te verdienen aan deze verslaafde fans.
- Zorg dat je op den duur partnerships heb met de grote netwerken waar je uiteindelijk deals mee kan maken als je lange termijn commitments aan kan gaan.
- Zorg dat je genoeg verkeer trekt om ervan te kunnen leren, ook al koste dat je in het begin geld. Bij pay-per-click campagnes (PPC) moet je zeker een paar duizend clicks gehad hebben wil je iets zinnigs over de trends kunnen zeggen.
- Kleine aanpassingen maken een groot verschil. Soms kan één woord in een kop van een promotie tekst of een kleine kleur aanpassing een enorm verschil maken. Dit is ook niet altijd even rationeel.
- Wees bereid te investeren om te vinden wat wel en niet werkt. Je zal bij een nieuwe campagne op de website van een marketingpartner misschien de eerste keer verlies draaien, maar dat kan ook komen doordat je advertenties niet aansluiten op de doelgroep van die ene website. Door bijvoorbeeld drie variaties van je advertentie te laten draaien ontdek je er misschien twee tussen die erg goed werken waardoor je de volgende keer je geld wel terug zal verdienen.
- Bij adverteren op Facebook is het plaatje het meest belangrijke wat er maar is. Blijf daarin testen.
- verder hoef je zelden het ‘aangeraden’ tarief in Facebook te betalen voor je advertenties. Je moet daarvoor wel een zeer hoge click-through-rate hebben wil dat werken.
- Een andere aanrader is gebruik te maken van het Google’s content network. Dit werkt overigens niet bij alle producten en diensten.
Related Articles
Share
About Author
(2) Readers Comments
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Pingback: Geld verdienen aan een digitaal informatie product | VentureHacking.nl
Pingback: Digitale producten | Gtby1