Business tools Opstarten — 20 mei 2012
Zes stappen om snel je bedrijf te starten

Je hoeft tegenwoordig geen raket geleerde te zijn om snel je eigen onderneming te beginnen. Het kan slimmer en sneller. Chris Guillebeau kom in zijn onderzoek tot 6 simpele stappen jonge snel te starten ondernemingen doorlopen. 

Chris onderzocht ondernemers die met een passie en weinig startkapitaal ondernemingen oprichtte die een zeer goede boterham voor de desbetreffende nieuwbakken ondernemers opleveren. Hij ontdekte dat elke ondernemer in feite de volgende zes stappen doorloopt.

1. Beslis of je een product of een dienst gaat leveren.

2. Zet een simpele (gratis) website op.

3. Ontwikkel een overtuigend aanbod.

4. Zorg dat je betaald wordt.

5. Zorg dat de wereld van je bestaan weet.

6. Leer van stap 2 tot en met 5 en blijf continu verbeteren.

Bij venturehacking behandelen we elk van deze stappen met leuke tips en tools, maar laten we direct ter zake komen en aan de slag gaan met wat jij uberhaubt gaat doen (stap 1).

Er zijn een enorme hoeveelheid kansen in de wereld. Door te kiezen van het ondernemerschap en door jezelf erin te verdiepen zal je zien dat de kansen zich zullen opstapelen. In plaatst van een tekort aan goede ideeën zal je zelfs moeten schrappen. Maar sommige kansen vragen hoge investeringen. Niet alleen in geld, maar vooral investeringen in je eigen ontwikkeling en kennis. Het is daarom vaak aan te raden om bij jezelf te blijven wanneer je een keuze maakt.

Hier zijn een aantal vragen die je hierbij helpen:

- Heb je een hobby, expertise of passie waar je veel van weet?

- Is het iets van je waar je minstens twintig uur in de week aan zou willen besteden?

- Haal je voldoening in het onderwijzen van andere rondom dit onderwerp?

- Zou het erg zijn als je er administratief werk omheen zou doen?

Antwoord je al deze vragen met een volmondig “Ja” dan heb je een onderwerp te pakken waar je meer mee kan.

Maar jouw interesse is niet perse iets waar je één-op-één geld mee kan verdienen. Je zal jezelf nog een aantal andere vragen rondom de markt moeten stellen. Bijvoorbeeld:

- Hebben anderen je weleens om hulp gevraagd rondom dit onderwerp?

- Zijn er genoeg mensen bereid om te betalen voor jouw expertise?

- Zijn er al andere ondernemingen die ongeveer hetzelfde doen maar niet op dezelfde manier zoals jij dat wil doen?

Deze vragen zijn minder makkelijk direct te beantwoorden. Daarvoor moet je eerst een aanbod ontwerpen en deze testen in de echte wereld.

Related Articles

Share

About Author

Job raakt enthousiast van nieuwe manieren om slimmer en sneller te ondernemen. Hij zoekt continu nieuwe venturehacks en deelt ze hier. Job ten Bosch heeft een achtergrond in innovatie management en bedrijfswaarderingen. Als venture developer ontwerpt en ontwikkelt hij nieuwe ondernemingen voor eigen rekening of op resultaatsbasis voor opdrachtgevers.

(0) Readers Comments

Geef een reactie