Je App onder de aandacht brengen

Als je als bedrijf start kan het een goed idee zijn -mits onder de juiste voorwaarden- om via een Groupon je bedrijf onder de aandacht te brengen bij een grote groep mensen. Nu er een Groupon voor app’s is, is dit ook mogelijk voor app-publishers.

Stel je hebt een App ontwikkeld en je wil dat de wereld het weet. Logischerwijs stuur je dan een persbericht uit via PressDoc en ga je actief canvassen naar allerlei blogs en bladen over app’s zoals bijvoorbeeld AppKing.

Transparante App markt

Er zijn verschillende partijen die de continu groeiende app-markt overzichtelijk proberen te maken. Apple erkende dit probleem door een parti als Chomp over te nemen. Daarnaast zijn er tal van partijen die een dergelijke functie uitoefenen (AppsFire, Discovr, Chorus, AppShopper) of sites die consumenten op de hoogte houden van Apps waarop kortingen zijn zoals: Monster Free Apps, FreeAppAlert, iOS Junky en Free App A Day.

Als app-publisher is het van belang om bij deze ‘curatoren’ van de app-markt bekend te zijn voor de promotie van hun producten.

Een Groupon voor App’s

Nu is er nog een nieuwe speler op deze markt bij, namelijk App-o-Day. Deze speler pakt het ietsje anders aan dan de rest. Het werkt als volgt. Betaalde App’s worden via App-O-Day tijdelijk gratis gemaakt en door hen gepromoot.

Hiermee biedt App-o-day haar gebruikers een lijst van ‘deals’ voor iOS App (inderdaad, helaas alleen iOS). Het verschil maken ze door een vorm van exclusiviteit rondom die app’s/deals te creëren voor een bepaalde tijd.

Het idee zelf is intrigerend en haar succes zal afhangen van de kwaliteit van het team dat de app’s selecteert en de aansluiting met de wensen van de doelgroep.

Voor ontwikkelaars is dit nog een kanaal om voor haar app marketing. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

PS: Zijn er al dedicated bureautjes voor App-marketing? Lijkt me door de stortvloed aan app’s een rijke markt.

Related Articles

Share

About Author

Job raakt enthousiast van nieuwe manieren om slimmer en sneller te ondernemen. Hij zoekt continu nieuwe venturehacks en deelt ze hier. Job ten Bosch heeft een achtergrond in innovatie management en bedrijfswaarderingen. Als venture developer ontwerpt en ontwikkelt hij nieuwe ondernemingen voor eigen rekening of op resultaatsbasis voor opdrachtgevers.

(1) Reader Comment

Geef een reactie