Business tools Versimpelen — 26 februari 2012
Simpel en snel een helpdesk opzetten

Een goede helpdesk maakt het verschil tussen voortdurend succes of eeuwig blijven tobben. Maar helpdesks kosten geld, veel geld. Daarom is er nu Freshdesk.Succesvolle ondernemers trekken veel betalende klanten aan en houden ze vast. Voor het eerste is het van belang dat men jouw bedrijf kan vinden en dat ze zaken met je gaan doen. Wat het ‘vasthouden’ betreft draait het om je afspraken nakomen en… adequaat reageren wanneer er eens iets misgaat.

Voor dat laatste hebben veel bedrijven een helpdesk… en jij nu ook!

In The-4-Hour-Workweek geeft Tim Ferris aan hoe hij een succesvol bedrijf opzette waarbij hij zijn volledige customer service geautomatiseerd en geoutsourced had. Nu ging hij daar wel erg ver in. Bedrijven als Zappos zouden dat vreselijk gevonden hebben, want die gaan zover dat zij hun customer service als een vervanger van hun marketing inzetten.

Persoonlijk denk ik dat het antwoord in het midden ligt. Je zal een zo goed mogelijke service moeten bieden tegen een acceptabele prijs. Dat laatste wordt steeds lastiger, want klanten hebben steeds meer kanalen om via te klagen. Online formulieren, emails, telefonisch, Twitter, Facebook, en zelfs per sms. Voordat aan dit lijstje ook de ouderwetse ‘baksteen met brief door ruit’ wordt toegevoegd is het het van belang dat je daar snel en slim op reageert.

Deze week ben ik aan het experimenteren met Freshdesk. Een online tool waarmee je al die kanalen bijelkaar brengt en snel en slim kan afhandelen. De software achter Freshdesk bekijkt direct de woorden die gebruikt worden in de klacht om er direct wat antwoorden als suggestie bij te plaatsen. Hoppa! dat scheelt tijd.

Wat nog leuker is? Ze zijn gratis voor startups! Daar houden wij van!

 

 

 

Related Articles

Share

About Author

Job raakt enthousiast van nieuwe manieren om slimmer en sneller te ondernemen. Hij zoekt continu nieuwe venturehacks en deelt ze hier. Job ten Bosch heeft een achtergrond in innovatie management en bedrijfswaarderingen. Als venture developer ontwerpt en ontwikkelt hij nieuwe ondernemingen voor eigen rekening of op resultaatsbasis voor opdrachtgevers.

(0) Readers Comments

Geef een reactie